Nechceme podzemní garáže na Zelném trhu

Potřebný počet podpisů pod Žádost zastupitelstvu je dosbírán + text dnešního prohlášení na jednání ZMB

07.09.2010 09:59

Podle zákona o obcích se musí zastupitelstvo zabývat podnětem, který podepíše alespoň půl procenta občanů, v případě Brna 1900 občanů. Požadovaný počet podpisů byl ke dnešními dni sesbírán a zítra bude Žádost o vyslovení nesouhlasu se záměrem podzemních garáží na Zelném trhu doručena zastupitelstvu. To je povinno ji dle zákona do 90 dnů projednat a k záměru garáží se vyslovit

 

Na dnešním jednání Zastupitelstva města Brna přednesli zástupci občanské iniciativy Nesouhlasím se vznikem podzemních garáží na Zelném trhu projev, v němž všem zastupitelů sdělili nejzásadnější důvody, které dle nich k vyslovení nesouhlasu s tímto záměrem vedou (viz projev_zastupitelstvo_7_9_10_zelny_trh.doc (23 kB).

Známá fakta o nebezpečí pádu barokní kašny Parnas, propadu historických sklepů, zvýšení nivelety náměstí či nesoulad s regulačním plánem městské památkové rezervace byly doplněny o nové zjištění týkající se samotné výstavby těchto garáží, která by znamenala obrovskou zátěž pro život a pohyb v centru by znamenala samotná těžba a odvoz zeminy:

Plocha, kterou by se musela při výstavbě odkrýt, se pohybuje kolem 2000 m2. Ale žádná stavba se nepočítá jen z obvodu objektu samotného, takže k tomu přibyde další plocha, např. kolem Parnasu při jeho zajišťování, pracovní prostor kolem výkopu atd. dohromady asi 2 200 m2, takřka čtvrtina plochy náměstí. Výkop se bude provádět v průměru do hloubky 5 m, což celkem dělá 11 000 m3 zeminy. Ta je v průměru těžká asi 1900 kg/m3. Celkem by tedy bylo k vytěžení cirka 21 000 t. Odvoz zeminy je možný z důvodů maximálního zatížení 7,5t náklaďáky, a to jen po ulici Květinářská a dále po vysoce frekventované Masarykově ulici na ulici Nádražní. (Přes Starobrněnskou či Radnickou a Panskou nemohou těžká nákladní auta jezdit.) Pokud si počet tun hlíny vydělíme nosností jednoho auta, vyjde nám neuvěřitelných 2800 nákladních aut, co by musely přes Masarykovu projet! Při frekvenci jedno auto za 20 minut to při 8,5hodinové pracovní době vychází na 112 dnů neustálého ježdění, tj. při provozu pondělí až pátek 23 týdnů.

A to vše kvůli 58 soukromým parkovacím místům. Stojí nám to všechno za to? Spolu s mnoha stovkami občanů města, desítkami architektů, urbanistů, statiků či historiků se domníváme, že nikoliv a žádáme proto zastupitelstvo města Brna, aby se záměrem podzemních garáží vyslovilo nesouhlas, který by znamenal definitivní stop pro podzemní hromadné garáže.


 

Kontakty:

Šárka Svobodová, 4AM - Fórum pro architekturu a média, forum4am@gmail.com, 602578820

Pavla Spurná, o. s. Brnění, koordinátorka sběru podpisů pod Žádost Zastupitelstvu, pavla.spurna@gmail.com, 777649783

Matěj Hollan, o. s. Brnění, právní aspekty kauzy, hollan.matej@email.cz

 

https://www.facebook.com/pages/Nesouhlasim-se-vznikem-podzemnich-garazi-na-Zelnem-trhu-v-Brne/143117392369340?ref=ts – FB stránka iniciativy

https://nesouhlasim.webnode.cz/ - webová stránka iniciativy s veškerými dokumenty ke kauze

Přílohy:

Dnešní projev na jednání Zastupitelstva města Brna


 

 

Diskusní téma: Potřebný počet podpisů pod Žádost zastupitelstvu je dosbírán

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.
 

Kontakt

Nesouhlasím se vznikem podzemních garáží na Zelném trhu v Brně

forum4am@gmail.com. brneni@gmail.com

Šárka Svobodová, 4AM - Fórum pro architekturu a média - iniciátorka otevřeného dopisu ministrovi kultury, 602578820

Petra Hlaváčková, 4AM - Fórum pro architekturu a média, iniciátorka otevřeného dopisu ministrovi kultury, 731656857

Pavla Spurná, o.s. Brnění, koordinátorka sběru podpisů pod Žádost Zastupitelstvu města Brna, 777649783

Matěj Hollan, o.s. Brnění, právní aspekty kauzy, 774956148

Vyhledávání

© 2010 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webových stránek zdarmaWebnode